Са овим питањем се сусрећемо већ у раном детињству иако немамо баш реалну слику о животу и начину на који ћемо га некада водити. Са друге стране, интересовање за будућа занимања се код деце јавља око четврте године, на основу бројних узора из окружења, прилива разних информација и садржаја које дете „упија“ из своје околине.
За правилан дечији развој, емотивни и интелектуални, никако не треба вршити притисак за остварење сопствених неиспуњених жеља. Правилно усмеравање детета подразумева праћење и прихватање дететових могућности и интересовања.
Најуспешнији смо у оном послу који обављамо са радошћу.
Разредни старешина одељења III/1 Слађана Стојадиновић и психолог школе Данка Јањић Крстић, ослушкивале су ученике везано за њихова интересовања и у складу са тим организовале радионицу: „Да ја будем ЈА“. Ученици, претходно подељени у тимове, на основу својих интересовања, имали су прилику да после неколико недеља припреме, представе „будућа“ занимања и главне одлике.
Оплеменили смо своја знања о фудбалу, кошарци, тенису, плесу. Увидели чари посла режисера, глумца, писца. Научили чиме се бави грађевински инжењер, али и археолог. Слушали о шаху и шминкању. Разматрали хуманост посла стоматолога и психолога и помно испратили кампању „будућег“ председника државе.