Огледни час био је прилика и повод да у свом послу прве кораке направи студенткиња журналистике Даница Поповић, која је час пажљиво пропратила и бираним речима и сјајним кадровима забелеежила најинтересантније тренутке:
Ученици осмог разреда су овог четвртка имали прилику да учествују у огледном часу под називом “Кад магија живота у једну коцку стане”, на ком су успешно спојена три наизглед неспојива предмета – информатика, биологија и енглески језик. Осмаци су на овом часу, уз присуство својих предметних наставника, на интерактиван начин, уз помоћ новог дигиталног алата и апликација обнављали знања из области биологије и то на енглеском језику.
Према проценама неких стручњака, VR (Virtual Reality) и AR (Augmented Reality) технологија имају потенцијал да постану прекретница у образовању 21. века. Паметна употреба ових технологија у учионици ослободиће ученике механичког меморисања, традиционалних провера градива у виду тестова и омогућиће им да знања усвајају кроз активно учешће и сопствено искуство.
Једна таква апликација била је презентована ученицима осмог разреда школе „Ратко Вукићевић“ на огледном часу одржаном прошлог четвртка. Ђаци су на овом часу били распоређени у четири групе и њихов задатак је био да овладају коришћењем потпуно бесплатне апликације “Merge Object Viewer” и одрже кратку презентацију на тему која је била задата.
Ученици су на почетку часа имали задатак да направе коцку од специјално дизајнираног папира, који се у овој апликацији претвара у прави 3Д простор на који се може пројектовати било који објекат из апликације.
“Данас су се ученици осмог разреда упознали са изузетно корисним дигиталним алатом који смо користили у едукативне сврхе. Уз помоћ овог програма ученици су имали прилику да изблиза виде биљке и животиње о којима уче на часовима биологије и да прочитају неке основне податке о тродимензионалном дигиталном објекту који вирутелно држе у рукама”, наводи наставница информатике Драгана Цветановић.
У апликацији постоји преко хиљаду различитих објеката, сврстаних у различите категорије, који се могу посматрати из свих углова само покретањем коцке испред камере рачунара или телефона.
“Ова апликација омогућава ученицима да скенирањем коцке виде како изгледају микроорганизми или ћелија, уколико у кабинету за биологију не постоји микроскоп. Очекујемо да ће ова апликација ученицима знатно олакшати усвајање знања из области биологије”, каже наставница биологије Јелена Јовановић.
Одушевљења поводом овог интерактивног часа није мањкало ни од стране ученика. Лако су савладали задато градиво и без проблема преводили са енглеског језика појмове са апликације.
Један од ученика који је присуствовао овом часу, Јанко Младеновић, предложио је да се сличан вид наставе одржи и из других предмета.
“Час ми се јако допао јер су наставнице успеле да укомбинују информатику, биологију и енглески језик у један час. Свидела ми се апликација и све што смо научили на часу јер мислим да много боље учимо кроз игру. Оваква врста наставе нам више држи пажњу јер је јако занимљива”, рекао је Јанко.
У припреми и изради овог интерактивног часа учествовале су три предметне наставнице ОШ “Ратко Вукићевић“ – Драгана Цветановић, наставница информатике, Јелена Јовановић, наставница биологије и Љиљана Младеновић, наставница енглеског језика.