Еразмус+ пројекат „Code for Climate Change“

Наша школа, учесник Еразмус+ пројекта „Code for Climate Change“, у периоду од 14. до 18. октобра 2024. године, угостила је ученике и наставнике из партнерских земаља: Португалије, Летоније и Турске. Током тог периода реализоване су различите активности.

 

Први дан: Отварање пројекта и представљање учесника

Први дан активности био је испуњен богатим програмом, који је укључивао и културне и образовне сегменте, уз активно учешће и ученика и наставника. Атмосфера је била пријатна, а активности су омогућиле учесницима да се боље упознају са локалном културом и традицијом.

Добродошлицу пожелео је директор школе, Милан Радивојевић. Гостима је упутио поздравну реч, након чега је говорила представница Удружења грађана „Школа за будућност“, Милица Миладиновић. После интонирања химни, хор наше школе је извео неколико композиција, што је додатно улепшало атмосферу.

Учесници су затим представили своје земље уз помоћ презентација, а затим је уследио час фолклора. Имали су прилику да науче основне кораке и покрете традиционалних игара, који је изазвао велику заинтересованост и активно учешће.

У кабинету за информатику, ученици су формирали четири међународна тима. Сваки тим је добио задатак да у програмском језику Scratch дизајнира ликове и исприча причу о узроцима климатских промена и њиховим ефектима на нас.

Након ручка, за ученике је организована радионица под називом „Зелени град“, коју је водила др Лана Пантелић Ранђеловић, професорка Природно-математичког факултета у Нишу, са својим докторантима.

Током поподневних часова, учесници су обишли центар града и локалну тврђаву, где су имали прилику да упознају културно-историјске знаменитости нашег града.

Након дугог дана, учесници су уживали у пријатној атмосфери и домаћој кухињи, завршавајући први дан дружењем и релаксацијом.

Други дан активности у оквиру пројекта „Code for Climate Change“ био је динамичан и испуњен разноврсним садржајима, који су обухватали и образовне и културно-историјске елементе.

У кабинету за информатику, ученици из Португалије, Летоније и Турске, заједно са нашим ученицима, учествовали су у радионици кодирања. Уз подршку наставница информатике, тимови су наставили рад на својим пројектима у програмском језику Scratch. Фокус је био на развоју анимираних ликова и креирању интерактивних прича које приказују узроке и последице климатских промена.

Након кодирања, учесници су имали прилику да упознају историју и културу Ниша кроз обилазак историјских споменика. Посетили су знаменитости као што су Медијана, Ћеле кула и Нишка Бања.

Након обиласка, уследио је ручак у једном од локалних ресторана, где су учесници имали прилику да се освеже и уживају у локалним специјалитетима. Ово је био одличан тренутак за неформално дружење и размену утисака.

У поподневним сатима, учесници су наставили обилазак града, фокусирајући се на централни део Ниша. Посетили су главне улице и тргове и шопинг центар Делта. Наши ученици, који су део међународних тимова, били су уз њих током целог дана, укључујући и време шетње, што је омогућило ближу сарадњу и додатно зближавање међу учесницима.

Овај дан био је испуњен како образовним, тако и културним садржајима, што је омогућило учесницима да продубе своје знање о климатским променама, али и да се боље упознају са историјом и културом Ниша.

У оквиру пројекта „Code for Climate Change“, 17. октобра 2024. године, организован је једнодневни излет на неколико културно-историјских и природних знаменитости у Србији. Овај излет имао је за циљ да учесницима пружи јединствено искуство у откривању природних лепота и културног наслеђа наше земље.

Учесници су на излет кренули у јутарњим часовима. Прва станица била је посета Манастиру Манасија, једном од најзначајнијих српских средњовековних манастира. Учесници су имали прилику да чују о историји манастира, његовој архитектури и значају у културном наслеђу Србије.

Након посете Манасији, група је кренула ка Ресавској пећини, једној од најстаријих и најлепших пећина у Србији. Учесници су били фасцинирани природним лепотама пећине, а водич их је упознао са геолошким процесима који су формирали ове невероватне стенске формације.

Следећа дестинација био је водопад Лисине, где су учесници уживали у ручку у природном окружењу. Овај предах у природи био је освежавајући део излета, а учесници су имали времена за фотографисање и кратку шетњу око водопада.

Последња станица била је Природњачки музеј у Свилајнцу, где су учесници имали прилику да виде разноврсне експонате везане за природне науке. Музеј је посебно импресионирао учеснике са изложбама о диносаурусима и природним богатствима Србије. Ово је била одлична прилика за ученике да на практичан начин науче више о еволуцији и природним процесима.

Излет је био изузетно успешан, омогућивши учесницима да се боље упознају са историјом, културом и природним лепотама Србије. Овај дан је допринео јачању међународне сарадње и пријатељства међу ученицима и наставницима, као и продубљивању њиховог разумевања еколошких и културолошких тема.

Завршни дан пројекта „Code for Climate Change“ био је посвећен представљању резултата и свечаној додели сертификата, уз завршне активности које су учесници обележили спортом и дружењем.

Последњи дан је започео завршним часовима кодирања у кабинету за информатику. Ученици су финализовали своје пројекте. Тимови су усавршавали приче које су осмишљавали током целе недеље, фокусирајући се на едукативне анимације које приказују климатске промене и могућа решења за овај глобални проблем.

Након успешно завршеног рада на пројекту, уследила је свечана додела сертификата свим учесницима. Ова церемонија је била емотивна и обележена аплаузима и честиткама за успешну реализацију пројекта.

Након доделе сертификата, организовано је презентовање продуката рада – анимираних прича које су ученици кодирали. У кабинету за музичку кулутру, сваки тим је представио своју интерактивну причу која на иновативан начин објашњава узроке и последице климатских промена, као и предлоге за акције које можемо предузети како бисмо допринели борби против овог глобалног проблема. Презентације су биле праћене великим интересовањем, а публика је имала прилику да поставља питања и размењује утиске.

Након презентација, уследио је ручак у просторијама школе. Ово је била последња прилика за учеснике да се друже и размене искуства у опуштеној атмосфери, уз традиционалну храну и пријатно дружење.

Последњи сегмент дана били су спортски догађаји који су се одржали у сали за физичку културу. Спортске игре су омогућиле ученицима да се опусте и активно проведу последње сате у дружењу и спортском духу. Ова активност је била одличан начин да се заврши недеља пуна учења и сарадње.

Завршни дан је обележен успехом, сарадњом и осећајем постигнућа свих учесника.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *